pondelok 20. mája 2019

Rohožník


V obci na ulici Pri potoku je socha sv. Jána Nepomuckého v prístrešku, ktorý možno považovať za malú kaplnku. Socha sv. Jána, z pálenej hliny je datovaná na začiatok 18. storočia. Bola postavená z dôvodu vtedy sa rozširujúceho kultu českého protireformačného svätca Nepomuckého. Zemepáni Pálffyovci boli katolíci a takéto sochy kúpili a dali takmer do všetkých obci vo svojom panstve. Pôvodne stála socha na podstavci pri starom obecnom úrade, bola obrátená ku kostolu, ale často bývala poškodzovaná vodou. Začiatkom 20. storočia bola  socha premiestnená na terajšie miesto a vtedy k nej postavili spomenutú kaplnku. V roku 2009 bol pre sochu vystavaný nový prístrešok.










klik 

2 komentáre:

  1. Droga Danielo!
    Mam do Ciebie prośbę abyś tego wielkiego świętego rozpropagowała na innych blogach, tym samym na świecie.
    Proszę umieszczaj swoje posty od soboty do poniedziałku na poniższym amerykańskim blogu.

    http://inspiredsundaymeme.blogspot.com/

    Kult tego czeskiego świętego jest nadal wyjątkowo żywy. Często zwaram się do Niego z prośbami i modlitwami.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ten americký blog poznám, istý čas som ho sledovala, ale nikdy mi nenapadlo, aby som sa zúčastnila challenge. Kedysi som zverejňovala na iných podobných blogoch moje príspevky, ale ja mám jeden veľký nedostatok, neviem po anglicky :-( Veľmi ťažko sa mi potom píšu komentáre v anglickom jazyku.
    Ty sa zúčastňuješ zdieľania svojich príspevkov na tomto blogu?

    Kedysi som aj ja iniciovala podobnú výmenu, ale nebol o to záujem zo strany blogerov :-(
    https://fotografiedb.wordpress.com/sakralne-stavby/
    Nepozývala som vtedy aj teba, aby si sa zúčastnila?
    Pozdravujem a prajem pekný večer!
    Daniela

    OdpovedaťOdstrániť