nedeľa 31. marca 2019

Necelé dva mesiace


som postupne vkladala fotografie z mojej bývalej zbierky Google+ sem na blog. Príspevkom z Piešťan som všetky staré fotky vložila a odteraz to budú už fotografie nové, ktoré sú z tohto roku a zverejnené ešte neboli.

Už z toho množstva sôch, ktoré máte možnosť vidieť na tomto blogu, je jasné, že vyobrazenie tváre Nepomuckého je rôzne. Aj sochy sú niektoré naozaj krásne, majestátne, iné zase až naivistické. Záleží od toho, kto ich vytvoril. Pri zbieraní nerobím medzi nimi rozdiel. Aj ja som sa mnohokrát pýtala, ako vlastne vyzeral Ján Nepomucký, ktorý má po svete už približne 66 tisíc fiktívnych vyobrazení. O tom píše aj tento článok.

Verím a dúfam, že si postupom času nájde tento blog nasledovníkov.  Možno sa medzi nimi nájdu aj takí čitatelia, ktorí ma upozornia na sochu, ktorú poznajú z ich blízkeho okolia a na blogu ju nenašli. Túto prosbu som na sociálnych sieťach zdieľala už viackrát, bohužiaľ, zatiaľ sa ich našlo len zopár, ktorí na moje výzvy zareagovali. Niektorí moji  známi a blízki mi už zo svojich ciest posielajú informácie s fotkami, kde a akú sochu Nepomuckého videli. Vašu informáciu mi môžete oznámiť v komentári. Vopred ďakujem.

Viera

Keďže pracuje ako turistická sprievodkyňa, ona mi upozornení aj s fotografiami poslala najviac a vďaka nej som aj niektoré sochy videla naživo. Mohla som si vyfotiť nielen dve bratislavské sochy, na ktoré ma upozornila, ale bola ochotná sa so mnou vybrať na vlastivedné výlety za sochami Nepomuckého nielen tu v Bratislave a v okolí, ale aj do Rakúska. K mnohým sochám, na ktoré ma upozornila, sa asi len ťažko niekedy dostanem, no  možno tie z Brna sa mi raz podarí vidieť aj naživo a vyfotiť si ich.




Radovan

Môj mladší syn trávil v lete pár dní v lete na nejakom hudobnom festivale v Trutnove. Prišla mi od neho správa s fotografiou, kde bola otázka: Toto je ten, ktorého zbieraš?




Judita

Aj ona našla medzi svojimi fotkami z výletov jednu, na ktorej bol Nepomucký. Táto socha je v poľskom meste Kłodzko.




Patrik

Objavil ma na internete. Písal mi, že aj on so svojou priateľkou chodia po českých mestách a obciach a fotia sochy Nepomuckého. Jeho fotografie nájdete, keď kliknete SEM alebo na fotografiu nižšie.


https://patousek.rajce.idnes.cz/svaty_jan_nepomucky






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára