sobota 6. júna 2020

Jakubov


Na mieste, na ktorom mala stáť v obci Jakubov socha Nepomuckého, som na podstavci našla úplne inú sochu. Hľadala som na základe informácií z internetu. Bola tam zverejnená aj táto fotografia. Socha stojí na podstavci pri ceste oproti obecnému úradu.


Našťastie som stretla znalého a ochotného pána (možno starostu), ktorý mi vysvetlil, prečo je na podstavci iná socha. Potvrdil mi informáciu, ktorú som mala z internetu, že pôvodne stál Nepomucký pri potoku za dedinou. V roku 2004 bola socha zreštaurovaná a premiestnená pred obecný úrad. Keďže si obec uvedomila, že Nepomucký je patrónom mostov, rozhodli sa, že ho umiestnia znovu k potoku a na podstavci v centre obce stojí teraz patrón dediny sv. Jakub.   Lenže, medzičasom bol stĺp, na ktorom socha pri potoku pôvodne stála, zničený. Teraz stojí Nepomucký v kúte jedného z dvorov v obci a čaká na chvíľu, kedy ju znovu osadia na pôvodné miesto.






klik

P. S.

Jednu sochu nachádzajúcu sa vo dvore, už na tomto blogu mám. Všimol si ju môj syn, s ktorým som kráčala po ulici maďarského mesta Ostrihom. O ďalšej, ktorá sa ukrýva niekde na dvore fary viem, ale zatiaľ sa mi do farského dvora v bratislavskej Rači nepodarilo dostať.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára