piatok 19. mája 2023

Bratislava/Rača

 

V utorok 16. mája bol sviatok svätého Jána Nepomuckého. Deň predtým som náhodou na internete natrafila na pozvánku, kde sa písalo, že na druhý deň bude pred kostolom sv. Filipa a Jakuba v Rači slávnostne požehnaná zreštaurovaná  socha Nepomuckého. Tá socha, kvôli ktorej som už bola v Rači minimálne trikrát a ktorú som tam, kde mala stáť, nikdy nenašla. Už v prvom čísle miestnych novín Račan v roku 2014  sa písalo, že socha tohto svätca, ktorá bola donedávna  „odložená“ pri stene farského kostola a v súčasnosti sa reštauruje, stávala kedysi na hlavnom námestí, dnes je to Námestie A. Hlinku. Cez námestie pretekal potok a sochy tohto svätca sa z úcty k jeho mučeníckej smrti zvyčajne stavali v blízkosti vodných tokov, alebo na mostoch nad nimi. Na vigíliu, večer pred sviatkom sv. Jána Nepomuckého sa konala pobožnosť pri soche sv. Jána s následným požehnaním v Erdödyovskej kaplnke (na mieste dnešného Obecného domu). Na sviatok sv. Jána sa vo farskom kostole konala svätá omša „pod vyložením Najsvätejšej sviatosti Oltárnej“ pri bočnom oltári sv. Jána Nepomuckého, po ktorej nasledovala procesia k soche sv. Jána. Po krátkej pobožnosti sa sprievod vrátil do farského kostola, kde bola slávnosť ukončená požehnaním.  

Asi takto nejako mohol vyzerať aj akt, ktorý sa konal v utorok podvečer. Pôvodne som sa tam chcela ísť pozrieť, no počasie bolo nevhodné na to, aby som vôbec vyšla z domu. 

 













POZRI AJ NA MAPE

 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára