nedeľa 3. marca 2019

Viedeň


Prvou viedenskou sochou sv. Jána Nepomuckého, ktorú som našla v mojom fotoarchíve, bola tá, ktorú som fotila nevedomky ešte dávno predtým, než som sa rozhodla zbierať sochy Nepomuckého. Preto ju ani nemám fotenú v detailoch. Kamenná socha svätca v okrúhlom oblúkovom výklenku sa nachádza na fasáde kostola Josefskirche vo viedenskej časti Kahlenberg, ktorý som fotila ešte v roku 2010. 




Táto socha Nepomuckého zo začiatku 18. storočia sa nachádza v časti mesta Heiligenstadt, v okrese  Döbling. Socha je umiestnená vľavo od portálu kostola sv. Michaela. Kamenná postava  stojí na zakrivenom rokokovom podstavci, na prednej strane ktorého je reliéf znázorňujäci scénu zo života svätca, konkrétne je na ňom znázornený svätec vo vlnách Vltavy. Nepomucký je zobrazený bez pokrývky hlavy a s krucifixom v ľavej zdvihnutej ruke.Pôvodne stála socha na  neďalekom mostíku nad potokom Grinzinger Bach.






Tam, kde sa stretá ulica Mariahilfer Strasse s námestím Museum platz, stojí tiež socha Nepomuckého.